Thursday, November 3, 2022

Uueks loomine

 


Olen isetegemise usku, mulle meeldib kududa, heegeldada, niisama nokitseda, ja sellepärast olen rõõmus iga uue käsitööraamatu üle.  Käistöiste ideeallikate puudust tänapäeval ju ei ole, internetist leiab alati ideid, kuid raamat on midagi enamat – midagi käega katsutavat, kergelt mõistetavat, head tunnet loovat. Ja seda just sellisel pimedal aastaajal, mil õhtutundidel raamatut lehitsedes on mõnus haududa isetegemise mõtteid. Kui alati kõik need mõtteid teoks ei saagi, siis mõtelda ja unistada on ometi meeldiv.😊

Siire Vanaselja nimi on mulle tema varasemate käsitööraamatute kaudu tuttav. Seekord tutvustab ta ideid kasutatud kangaste uueks kasutamiseks. Erinevad kangad on kenasti materjalide kaupa ära jaotatud ning neist sündinud tooteid ta tutvustab. No näiteks mida saab vanast tekikotist, vanast saunalinast, laualinast, kardinast teha. Olemas on ka samm-sammulised õpetused, seega selliste õmblustöödega peaks saama hakkama algaja õmblejagi. Väga meeldib mulle, et tegemist ei ole ainult tuima õpetusega, vaid neis juttudes on ka emotsiooni ning teotahet (vot seda tahan ma kindlasti järgi teha) loovat tunnet. Minu to-do list kasvas küll üsna pikaks. Näiteks ei ole ma kunagi ise taibanud, et vanast lambikuplist ja pitskardinast saab aretada toreda koogitaldriku katte. Selline ese on suvel kärbsehooajal lausa hädavajalik, kui tahad mõnusalt suvemajakeses külalisi kostitada. Pidžaamakott on suurepärane leiutis lastele: pidžaamal on kindel koht ja lapsel tore tudukad lamba kõhtu tuttu panna. Samuti jäi silm peale ujula jalamatile, pehmele jalatsiriiulile, kangaga kaetud kõrvarõngastele... Tegemist jagub mul selle raamatu abil pikaks ajaks.

Ära peab märkima ka maailma päästmise aktsiooni, kui me kogu aeg ei osta, vaid vaatame juba kodus olevaid esemeid taastava pilguga, siis vast on prügi vähem, asju vähem, asjade äraviskamisele kuluvat energiat kulub vähem. Lisaks oma kätega loomine on tegevus, mis maandab pingeid, parandab kujutlusvõimet ning loob teisigi häid tundeid.

Nii et see raamat loob uusi mõtteid ja innustab.

Aitäh kirjastus: Varrak, 2022

144 lk

No comments:

Post a Comment