Monday, May 10, 2021

Minu Uus-Meremaa

 


Uus-Meremaaga on minu side täiesti null ja ilmselt ta nulliks jääb ka. Ainult raamatu kaudu on seda sidet võimalik luua ja Henek Tomsoni variant sellest maast tundus täiesti sobilik alustuseks.

Igasugu ekstreemsustesse suhtun ma aukartuse ja ka põnevusega. Seega 3000 km jalgsirännakut on midagi sellist, mis paneb ahhetama ning üldiselt ei kujuta kuidagi ettegi, kuidas inimvõimed sellisele katsumusele vastu peavad. Raamatu autor võttis kätte ja matkas oma kahel jalal 145-e päeva jooksul ühest riigi otsast teise ja tegi seda ilma rahata. Täiesti hullumeelne plaan ja teostus ka. Kusjuures tegi ta seda suht vastupidisel aastaajal, s.t et enamus inimesi matkab ikka suvel, mil ilmaolud paremad. Ekstreemne see seiklus muidugi oli. Vahepeal oli tunne, et sellest lumest ta eluga ei pääse, kuid asjaolu, et raamat on olemas, hoidis koguaeg teadmist, et ta on ju olemas, ilmselt siples ikka välja.

Muidugi mulle meeldis see Uus-Meremaa lugu, kirjutatud oli ladusa sulega, kogemused ja nähtu kõik kenasti kirjas. Boonuse juurde andis nii paljude kohalikega kohtumine, kes teadsid pajatada lugusid ja legende. Siiski oli see seiklus nii põnev, et kui tuli episood maast ja rahvast, siis oli kiusatus üle kerida ja edasi seigelda koos Henekiga. Nii et minu jaoks varjutas seiklus seda üldist Uus-Meremaa elu. Seiklusest oleks aga tahtnud veelgi lugeda. Väga meeldisid mulle Maoori vanasõnad, mis on nii ilusad ja õiged.

Minu jõud ei ole ainult minu oma, vaid tuleb ka paljudest teistest.

Käi mööda oma kaugete unistuste rada, et nad kujuneksid su reaalsuseks.

 

Petrone Print, 2021

264 lk

 

No comments:

Post a Comment