Sunday, May 2, 2021

Meie mesilased

 


Raamatukogust raamatut valides pidasin maha dialoogi.

Mina: „Meie, mesilased“, selle ma võtangi!

Tema: Kas sul on mesilased?

Mina: Ei, ma kardan mesilasi.

Tema: Aga miks sa siis seda loed?

Mina: Autori pärast.

Krista Kivisaluga jagame ühte küla, oleme ühe küla inimesed, kuid väga intensiivse liiklusega maantee ja küllap ka tänapäeva moodne elu seda ühe küla tunnet väga  ei loo. Pigem on nii, et hajaasustusega külas inimesed enam üksteist ei tunne. Tunne on aga selles suhtes olemas, et tema loominguga tahan kursis olla küll.

Krista on ajakirjanik, kes tegi oma elus pöördelise muutuse, kolis maale tagasi ja hakkas mesinikus ning kirjutas raamatuks oma teadmised ja oskused. Ta ei pea end kogenud mesinikuks, kuid teemasse on sisenenud süvitsi. Raamat on väga informatiivne - mesilaste elust, nende toimimisest, kuidas neid saada jne - seda kõike oli lugeda väga huvitav. Kes seda oskaks arvata, et ka mesilastel võib kõht lahti olla! Praktilisi näpunäiteid on ilmselt kogu mesindusega seotud protsessi kohta, ja muidugi ka mõned katsetamist vajavad retseptid joogiks, söögiks ja ilurituaaliks.

Olen ikka mõelnud mesilaste, sipelgate jt selliste putukalaadsete peale, et kui läbimõeldud ja –tunnetatud on nende elu, nemad võivad olla hoopis see looduse kroon, kelleks inimene end peab. Minu lapsepõlvekodus olid ka aeg-ajalt mesilased ning mingid mõisted ning teadmised tulid tuttavad ette. Mälestusedki ärkasid ellu seoses mesilastega. Meil olid kas just alati, aga üsna sageli tigedad mesilased. Olen oma elu kiireima jooksu teinud mesilasega võidu: sumises teine ümber pea kindla plaaniga mind sutsata. Toimisin täiesti raamatust loetud õpetussõnadele vastupidiselt: vehkisin kätega ja jooksin elu eest. Suts jäi saamata, sest ta maandus minu pluusile, mille ma maha viskasin ja seejärel edasi silkasin J

Mesilasi ma ilmselt siiski pidama ei hakka, kuid targemaks sain küll. Mulle meeldib see „meie“ raamatu sari, mis tutvustab erinevaid maaelu tahke. Üldiselt on vist nii, et kirjutada võib ka saapatallast, kui see on kirjutatud haaravalt, siis sa ju loed. Seda enam pakuvad mesilased kui meistrid ainest! Väga hea sulejooksuga, isikliku lähenemisega, teadmisi täis meeldiv raamat!   

Kirjastus: Petrone Print, 2021

160 lk

 

No comments:

Post a Comment