Wednesday, May 25, 2016

Minu Kennedy



Poisiliku olekuga Stig Rästa on mulle kogu selle aja, mil ta orbiidil on tiirelnud, sümpaatne olnud. Seega tema raamatu lugemine oli täiesti loogiline valik.
Tegemist on Stigi sisemusest tuleva looga, kus ta räägib ausalt oma elu valud ja võlud ära. Tunnistab oma pahateod, viltuvedamised, ebaõnnestumised üles ja toob välja ka õnnestumised, vedamised, sihikindla töö. Kusjuures räägib nii oma perest, lapsepõlvest, teda tabanud haigustest, ohtlikust  elupõletamisest kui ka eurovisioonist ja lõpuks palverännaku teekonnastki. Stig tunnistab, et talle meeldib minevikus urgitseda ja eks see lugu ongi mineviku paljastus.
Iseenesest see lugemine oli nii eriline, nagu ühe inimese elukäik olla saab. Kuigi jah, Stigi näol on tegemist keskmisest oluliselt andekama inimesega. Ilmselgelt ka keskmisest julgema inimesega, sest kes meist ikka oma valesid valikuid ja samme nii väga avalikkusele nähtavale tahaks tuua. Aga tore oli, et ta seda tegi, sest kirja on pandud päris huvitavaid mõtteid ja omanäolisi tähelepanekuid elust ja eksistentsist üldse. Paljudest seikadest kostub kerge eneseiroonia „no kuidas küll mina sellistesse olukordadesse olen sattunud“.  Nagu ta oma raamatus ütles, ei propageeri ta mitte midagi. 
Lihtne, vahetu, siiras lugemine!!!
Planeetise mõõte ja universumi suurust mängu tuues oleme nii tohutult väikesed, et meid ei märka mitte keegi. Meie elu on sekund aastas, aga tähtust oleme täis küll ja veel lk 194
Ma ei läinud palverännakule otsima jumalat ega ka usku ja kahjuks veendusingi järjest rohkem, et planeet Maa ja meie sellel oleme üks suvaline juhus ja asjade kokkulangemine. Täiesti kogemata ilma mingisuguse sekkumiseta sattusime me Päikesele liiga lähedale, et siin areneks miljardite aastate jooksul esilagu primitiivne elu ja seejärel juba meie, inimesed. Usk sureb aga viimasena ja ma loodan, et midagi on veel lisaks, sest muidu on see ikka täielik raiskamine. Lk 199
 http://maemaailm.blogspot.com.ee/2016/01/minu-kennedy-stig-rasta.html 
http://rohelisemrohi.blogspot.com.ee/2016/03/stig-rasta-minu-kennedy-aus-rannakulugu.html
http://lifeaccordingtob.com/stig-rasta-minu-kennedy/ 

No comments:

Post a Comment