Annika Lõhmus on
uus nimi kirjandusmaastikul ja „Pooltoonid“ on tema debüüt. Küllap on raamatutega sama mis riikidega: vanad tuntud, käidud-nähtud-loetud kohad/kirjanikud meeldivad küll, aga tahaks avastada midagi uut samuti.
Elis Johanson on
pisut ebakindel musikaalne tüdruk, kes sõbranna utsitamise toel kandideerib
mainekasse barokkansamblisse. Suhted ansamblis ei ole aga kõige roosilisemate
killast ja nii satub Elis pisikeste intriigide pessa. Soovides tunda end
armastatuna ja vajalikuna arenevad omasoodu ka meessuhted. On südamearmastus,
millest tuleb loobuda ning tekib ka armastus, kus Elis tunneb end nagu
kaalukeeltel, kord on elu ilus ja siis see teine pool … Ühesõnaga, lahkamisel
on suhted.
Minu arvates on suhete
kõrval läbivaks teemaks ka Elise areng – raamatu alguse ebakindel naine muutus
raamatu lõpuks iseseisvaks otsustusvõimeliseks naiseks. Lisaks oli hästi
positiivne, et minevikumustritest vabanemiseks kasutati professionaali abi. See
osa oli kõik kuidagi väga õige ja loogiline, on ju selge, et milliseks oled
sa läbi aastate kasvanud, millise ebakindla müüri enda ümber kasvatanud, ei ole lihtne muutuma. Samuti meeldis, kuidas
teatud aja tagant tuli välja üha uusi ja uusi nüansse, mis avaldasid Elise
tegelikku tausta, et mingid teemad olidki taotluslikult jäetud hilisemaks
teadmiseks ja lugeja saab oma arvamuse kujundada pikka mööda. Ainsaks ebakohaks
kogu loos oli minu jaoks tegelane nimega Anne. Tema oli raamatu üks antipaatne
tegelane, kes kohati oli n.ö ülemängitud. No umbes nii, et mina sinuga enam ei mängi, lähen teise liivakasti, aga enne mängin ikka
mäkra ka.
„Pooltoonid“ on
armastuse, muusika ja lähisuhtevägivalla lugu, mis on väga hästi, lihtsalt ja ladusalt jutustatud eluline lugu. Minu
arvates see lugu ei eristuks üldse ja
oleks vast üsna tavaline teiste taoliste suhete-teemaliste lugude hulgas,
kui siia ei oleks pikitud nii palju muusikat. Just muusika ja ühe ansambli
sisemise kliima avaldamine muudab selle loo eriliseks. Sellist muusikasse põimitud lugu ei saa
kirjutada muusikakauge inimene, lugedes on tunda, et autor on teemas igati
sees. Kuulasin isegi mõne Concerto grosso youtubest ära.
Kirjastus:
Varrak, 2020
382 lk
No comments:
Post a Comment