Sunday, March 21, 2021

Meie taluelu


 

Petrone Print on taas täitnud ühe  tühja raamatuteema nišši. Ajal mil me kaugeneme üha enam ehedast maaelust, on kõik kirjapandud lood vajalikud ja värskendavad.. „Meie taluelu“ on Epp Petrone ja Väike Myy taluelu lugu.

Olen samuti läbi ja lõhki talunaine. Sündisin ja kasvasin talus, kus olid loomad ja põllupidamine. Lehma ammumine ja lammaste määgimine oli osa tavalisest argipäevast.  Kuigi elan endiselt maal ja põllupidaminegi on täiesti olemas, siis taluloomade kasvatamisest ei tea-ei mäleta ma üldiselt enam midagi. Hakkame maalgi võõrduma päris taluelust ning ka maa-argipäev sarnaneb juba paljuski linna elule. Ilmselt ka sellepärast oli kahe naise maal hakkamasaamise ponnistustest, rõõmudest, muredest väga tore osa saada. Ka see, et selles loos oli mulle palju tuttavlikku, ei teinud seda lugemist vähem toredaks.

Nad pajatavad korda mööda: noorem esitab ka küsimusi ja vanem vastab. Mulle meeldis, et nendesse väikestesse argistesse tegemistesse ja mõtetesse oli pikitud suuremaid ja pisut poeetilisi mõtteteri. Ning nõuandedki on asjalikud nii kanakasvatajatele kui ka põllupidajatele ja hoidistajatele. Neist viimasest oli ka minul tallele panna palju selliseid teadmisi, millest ma kuulnud varem ei olnud. Näiteks kuidas keeta ilma suhkruta keedist nii, et seda ei pea purki kaanetama.

Ootan põnevusega uusi „meie“ raamatuid. Teemasid jaguks sellesse sarja minu hinnangul palju: meie käsitöötalu, meie koertetalu, meie alpakad, meie kassikasvandus jne.

Ilmselt on just kellegi personaalne kogemus ja positiivne emotsioon ning kogu hingest pühendumine nii hea kooslus, et kutsub lugema ja osa saama.

Sest olgu maailmas kui raske eales, igal juhul jäävad alles roosad pilved päikeseloojangutes, ja palju muud ilusat. Lk 37

… võta kätte, saa surnud punktist üle, ja tee lõpuni lk 203

Olen oma elus olnud suur reisija: äramineja ja tagasitulija. Mõtlen, et võib olla teen ikka sedasama, lihtsalt et selle tunde saan nüüd siinsamas, kodulähedases metsas lk 209

Suve teise poole rohimine on naabritele meeldimiseks lk 279

Kirjastus: Petrone Print, 2021

302 lk

No comments:

Post a Comment