Monday, March 8, 2021

Julgus luua muutust

 


Ikka on nii, et argipäeva on mõnikord vaja midagi, mis tõstaks toonust, innustaks uutele tegudele ja aitaks hoida usku. Selliseks miskiks sobib alati raamat. Ja kui see raamat kõneleb ka võimalikest eeskujudest, siis seda parem.

Signe Ventsel ja Kristi Jõeorg on kokku kogunud kolmekümne naise lood. Need naised on kõik tänasel päeval väga erinevatel positsioonidel, kuid neid ühendab üks - nad on kõik väga ettevõtlikud. Samas igal neist ei ole teekond tänasesse olnud kergete killast. Kes on kogenud madalat enesehinnangut, kes lähisuhte vägivalda,  kes majanduslikku kitsikust. Kõik tänaseks saavutatu ei ole tulnud hopsti kohale, selleks on tehtud tööd, ületatud ennast ja murtud muid takistavaid piike. Kuid seda inspireerivamad need lood ongi, sest hea tahe võidab alati. Aga peale tahte peab olema  julgust, muidu võid ju ideetasandil teha suuri tegusid, kuid päris tegudeks need ideed ei jõua iialgi.

Raamat on jaotatud n.ö kuude tsüklisse, ja neist iga juures on ka peatükk, milles peaks lugeja aktiivselt osalema, s.t antakse soovitusi, millele mõelda, kui tahad oma päevi mõjusamateks muuta. Oma mõtted peaks paberile panema, sest ka üleskirjutamine on üks päeva paremaks püüdmise vahend.

Väga hea tsitaat on raamatus välja toodud Benjamin Franklinilt Kui me hoolitseme päevad eest hästi, hoolitsevad aastad enda eest ise.

Täna ma veel ei tea, kas ma peaks midagi oma elus muutma, aga paberi ja pliiatsi otsisin välja ja ma veel tudeerin seda raamatut. Võib olla muutun nende lugude abil paremaks minaks või õpin märkama midagi sellist, mida varem ei märganud, või olen valmis osalema innukamalt milleski sellises, milles ma varem osalenud ei ole. Ma ei tea seda täna veel. Kuid kui ma midagi muud sellest raamatust kaasa ei võtagi, siis tegutsemistahe minu enda tasandil tõusis küll.

Kirjastus: Brandmoon, 2020

367 lk

No comments:

Post a Comment