Sunday, April 12, 2020

Minu esimene elu



Enne näosaadet teadsin peamiselt vaid Olav Osolini nime, näosaade tõi ta rohkem nähtavale ja esile tõusid mehe muhedus, sõnaosavus ja suurepärased muusikaalased teadmised. Seega tema isik ning olek pakkusid huvi sedavõrd, et raamatuks vormunud elulugu läbi lugeda.

Osolin on loonud läbi oma teatud osa eluloo kajastamise omamoodi ajaloo raamatu. Sündides sügaval nõukaajas ei saagi ajastutruudusest üle ega ümber.  Nii nagu ta räägib, nii ta kirjutab – natuke muhedalt, huumoriga ilmestatult, samas olles asjalik, faktiteadlik ja eneseirooniline. Neid kohti, kus naerma pahvatasin tema lustakate seikluste ja sekelduste peale, neid oli pea igas peatükis ja igast seiklusest oskas ta luua omamoodi toreda puändi samuti. Pulli tema elus on tõesti saanud! Mulle tundus, et härra Osolin teadis väga täpselt, millese oma nina toppida ja millega mitte tegeleda,  kus maal on õige aeg lõpetada ja millal ning millega alustada.

Vaatamata jutustamise laadi muhedusele ma siiski selle raamatuga päris lõpuni ei jõudnud, õigemini kolmveerand raamatut korraliku lugemist ja kaasaelamist, siis sai minu huvi (või kuidas seda nimetadagi) otsa, sest neid seiklusi läks liiga paljuks. Ülejäänud veerand sai lihtsalt läbi lehitsetud ja valikuliselt ka loetud. Minu jaoks oli raamat lihtsalt liiga paks ja need seigad, mis seiklusehõngulised olidki, neist tekkis lõpuks üledoos. Nii et pisut lühem variant raamatust olnuks ideaalsem lugemine.

440 lk
Kirjastus: Varrak, 2020


No comments:

Post a Comment