Thursday, September 2, 2021

Minu Haapsalu

 


Minu lugemisejärg jõudis Haapsaluni. Otseloomulikult on Aidi Vallik õige inimene kirjutama sellest linnast, on ta ju kindlasti rohkem kui pool puuda soola sealmail ära söönud.

Minu arvates see minu raamat läks nüüd veidi kastist välja. Pigem oli Aidi elulugu see, mis köitis. Tema lugu oli väga värvikas: punkist rokini ja raskustega võideldes ikka tähtede poole. Linn oli küll ka koguaeg kohal, sest teda kujundasid, mõjutasid kindlasti inimesed, kes teda ümbritsesid, kodud, mis talle peavarju pakkusid, töökohad, mis leiva laulale tõid. Minu arvates raamatu alguse osas oli seda linna pisut rohkem olemas, kuid edasi sai isiklik elu võidu ja linna elu-olu jääb vähemaks. Kõik olulised teemad (pitssall, muinasjutupäevad, pitsilised majad jne), mis Haapsalu puudutavad, olid kaetud, kuid jäid tagaplaanile. Sellegipoolest meeldis mulle see lugemine, huvitava isiksuse elust on alati tore teada saada. Ning minu jaoks oli raamatus palju ka äratundmisrõõmu. Olen ka kaudselt ühel eluperioodil selle linnaga seotud olnud.

Minu esmased kokkupuuted Haapsaluga olid 87ndal aastal. Mäletan raudteevaksalit, kus vene prouad kandsid suuri sumadane, et rongile minna. Bussipiletite jaoks oli üks väike luuk, rongikassasid mitu ja see rongiootajate kamp tegi jaama kuidagi tähtsamaks, suursugusemaks. Ma isegi ei usu, et neil prouadel kübarad peas olid, aga nüüd mõeldes võis see nii olla. Toona sinna linna sattusin vahetevahel, sest elasin Haapsalu rajoonis ja kõik olulised asjaajamised viisid sinna, ka minu tütred saabusid siia ilma sealses haiglas. Haapsalus töötas (töötab siiani) maailma parim lastearst dr Vare. Mitmeid kordi on tantsitud rahvatantsu lossihoovis ja staadionil, marsitud rongkäigus mööda Posti tänavat.  Täna mul Haapsaluga enam sellist sidet ei ole, pigem on ta minu jaoks suve linn: suvi tundub kuidagi õige, kui olen kasvõi kord seal käinud. See on nagu täpp suvi i-tähele. Muutused selles linnas on olnud väga suured ja positiivsed. Üks Eesti kauneimaid väikelinnu.

P.s Sel suvel ma paraku Haapsallu ei jõudnudki, seega paneb täpi i-le seekord raamat.  😊

Kirjastus: Petrone Print, 2020

264 lk.

 

 

No comments:

Post a Comment