Sunday, September 8, 2013

Minu Horvaatia



Kauge ja tundmatu maa, millest midagi on kuuldud, kuid unistada siiani Horvaatiast ei ole osanud. Sigrid Suu-Peica kirjeldused ja loodud emotsioonid panid unistama küll. Loodusearmastjana  on autor lahtiseletanud sealse ainulaadse olemise erinevad tahud. Sigridi sõbralik soe suhtumine loomadesse, kes olid ainsateks kaaslasteks tema kõige üksildasematel päevadel, pani lausa heldima. Kirjeldatud kotkasöötmispaigad paljastasid looduse loomulikku osa: keegi sööb kedagi, kes jälle kellegi ära sööb.
 Mulle meeldivad väga sõnad boora ja sirokko. Eks neist on ikka ennegi kuuldud, aga nagu raamatus öeldud Eestis ei ole ma tundnud, et tuuled, mind nii palju mõjutaksid kui siin lk 58. Igatahes kuulasin youtube`st raamatus väljatoodud   Dario Marušić i Livio Morosin - Bura Tramuntana etno-rock versioonis vana rahvalaulu bura, bura….
Oma suhteid lahatakse ka, aga mitte domineerivalt, vaid pigem vürtsi juurde loovalt.
Kuidagi sujuvalt leidis Sigrid Martini ja muutus rohkem linnakesksemaks. Nii saab erineva info ka linnaelust ja –olustikust.
Minu arvates on enne kirjutama asumist tehtud korralik eeltöö. Mulle meeldis.

Laev on sadamas kaitstud, kuid laevu ei ehitata ju sadama jaoks lk 73.

Veel räägivad:
 

No comments:

Post a Comment