Thursday, December 15, 2022

Minu Ahvenamaa

 


Ahvenamaale tahaks minna küll, aga enne, kui see reis võiks teoks saada, oli meeldiv tutvuda nende saarte-koloonia hingeeluga Janne Kütimaa kirjapandu kaudu.

Janne läks Ahvenamaale tööle ja niimoodi saareellu sisse sulandudes tulevad ilmsiks muidu varjule jäävad nüansid. Mulle jättis Janne kirjeldatud Ahvenamaa väga hea ja ahvatleva mulje. Tema suhtumine sealsesse elu-olusse oli äärmiselt positiivne ja armas. Ta näeb Ahvenamaas ainult head ja ilusat ning ei virise millegi üle. Natuke põimib sisse ka ajalugu ja muud olustikku ning see kõik on mõnusalt tasakaalus.  Lisaks on kirjeldused hästi värvikad ja lõid kohalolu kujutluspildi, s.t et lugedes oli tunne nagu oleksin juba seal Kökari saarel, kus Janne põhiliselt viibis, ning naudin sealset rahu ja vaikust.

Nii et hästi mõnus lugemine! Minu jaoks üks paremaid minu-sarja raamatuid.

Ja Ahvenamaa on mul kindlalt plaanides. Küll see teoks ka saab J

 

Elus läheb tarvis märkamist ja paindlikkust, et hetkedest midagi kordumatut ja ajatut üles noppida lk 231

Kirjastus: Petrone Print, 2016

303 lk

No comments:

Post a Comment