Tuesday, August 25, 2020

Jaapani korrastuskunst

 


Olen üsna veendunud, et korras kodu teeb meid õnnelikumaks. Küllap see korra mõiste on ka igal erinev, mis ühele on häiriv, see teisele võib olla täielik normaalsus, kuid mingi süsteem on kindlasti olemas nii korras kui korratuses. Igatahes, mina olen küll tunduval rahulolevam siis, kui asjad on oma kohtadel, kodu on puhas ja silmal kena vaadata. Aga ega argipäev just kogu aeg väga  roosiline ei ole ja minu meeldimist mööda ka alati ei lähe ning see väga korras kodu ei ole püsiv nähtus. 😇 Aga tahaks. Ja nii mõtlesin, et äkki aitab pisut seda ideaalselt korras kodu luua Marie Kondo kokku kogutud tarkuseterad raamatus „Jaapani korrastuskunst“.

Marie Kondo KonMari korrastusmeetod ütleb mõne sõnaga, et vabane liigsetest asjadest ja võta koristus ette mitte sahtlite ja kappide, vaid esemete kaudu. S.t korja kokku kõik elamises olevad mütsid, sorteeri need vasakule-paremale, ühe hunniku viid taaskasutusse või viskad ära või töötled ümber ja teise paigutad selleks loodud mütsi riiulisse. See on näide ja lühidalt tema idee sisu, ja toimi nii kogu ülejäänud kraamiga. Kui ma esialgu mõtlesin, et mida on ühest lihtsast ja tüütust tegevusest nii palju kirjutada, siis raamatu lõppedes olin ma hämmingus, et tegelikult oli küll. Ta toob erinevaid näiteid asjade kokku kuhjamisest, tarbetust ostlemise hullusest ja raske südamega seisma jäänud esemete ära viskamisest. Võtab läbi esemed gruppide kaupa: sentimentaalsed esemed, fotod, raamatud, pealisrõivad, sokid jne. jne. ja lugedes käisin ka mõttes mööda oma kappe ja panipaiku mõeldes kaasa, kas ja mida mul ikka tegelikult vaja läheb.

Muidugi ei suurendanud selle raamatu lugemine minus asjade äraviskamise tungi, kuid inspireerivalt mõjus ta küll. Kui ikka see ehk läheb tarvis ja tavaliselt lähebki tarvis, on nii veres, ei siis see raamat ka seda ei muuda. Aga uskumatul kombel oli koristamise teooriat üsna lõbus ja tore lugeda ning mõni sahtel sai ikka pärast korda. Nii et soovitan küll!

Kirjastus: Tänapäev, 2015

214 lk

No comments:

Post a Comment